Saturday, March 21, 2009

Akritech Sdn Bhd


Akritech Sdn Bhd (syarikat Technology Pertanian) ditubuhkan oleh Mr Jason ANG, CH CHAI dan K T ANG, syarikat adalah khusus pada penyelidikan pertanian, penternakan, membeli, menjual, dagangan, mengagihkan, eksport, import lintah-lintah di Malaysia. Idea adalah diilhamkan oleh Memfil Technologies Sdn Bhd (diincoporat dalam 2004) dan Purefil Pte Ltd yang khusus pada penyelidikan penapisan air. MEMFIL telah mengumpulkan 6 tahun pengalaman dalam rawatan air dan penapisan air, melalui pengalaman teknologi MEMFIL Akritech lebih yakin dapat mengembangkan perniagaan perternakan Lintah.

Mr Jason ANG berpengalamandalam eksport antarabangsa, import, membeli, menjual lintah-lintah, dia juga merupakan Pengarah Urusan bagi Memfil Sdn Bhd dan Purefil Pte Ltd Singapura. Mr Jason ANG berpengalaman 12 tahun dalam perdagangan antarabangsa, jualan dan pemasaran. Beliau serta dianugerahkan Singapore Spirit of enterprise 2006 pada tahun 2006. Mr Jason ANG telah dapat berkontrak dengan syarikat farmaseutikal luar negeri untuk Akritech Sdn Bhd Mr Jason ANG menubuhkan Akritech Pte Ltd di Singapura untuk mengembangkan pasaran antarabangsa.

Kini Akritech Sdn Bhd telah menternak lebih dari 100 polytank lintah di Bahau, Negeri Sembilan. Mr K T ANG mendapati saujarna muda daripada teknologi University Malaysia. Ladang lintah tersebut telah berjaya pembiakan 4 generasi.. Mr K T Ang serta memperluaskan satu lagi ladang untuk membiakkan lebih banyak lintah-lintah dalam landskap yang sama untuk satu lagi kontrak, ladang baru dianggarkan siap pada akhir tahun ini.

Penyelidikan Lintah Berladang
Kami juga mempunyai satu pasukan penyelidikan, yang menyelidikan khas pada pembiakan, pertanian, menyediakan infrastruktur untuk lintah-lintah, penyelidikan rawatan air, bakteria dan penyelidikan virus, makanan bagi lintah-lintah penyelidikan, habitat bagi lintah-lintah, penyakit lintah-lintah dan penyelidikan penyakit, spesies lintah-lintah dan sebagainya. Pasukan ini sedang diketuai oleh Mr C H Chai yang mendapati saujarna atau Master degree dari UTM Malaysia.

Akritech - Pembekal dan pengedar Benih Induk Lintah ke seluruh Malaysia.
Mengeksport benih induk lintah dengan harga berpatutan dan termasuk kos pengangkutan ke seluruh dunia termasuk Amerika, Jepun dan lain-lain

www.akritech.com (english)
www.ternaklintah.com
www.lintahinduk.com
www.induklintah.com
www.malaysialintah.com
www.lintahmalaysia.com
www.lintahbenih.com
www.lintahjohor.com
www.jualanlintah.com
www.belianlintah.com
www.kursuslintah.com
www.penternakanlintah.com
www.malaysialeeches.com
www.leechmalaysia.com
www.leechsingapore.com
www.singaporeleech.com
www.pakejlintah.com
www.promosilintah.com
www.promosilintah.com
www.pakejlintah.com
www.singaporeleech.com
www.leechsingapore.com
www.leechmalaysia.com
www.belutmalaysia.com
www.malaysiabelut.com
www.malaysiaeel.com
www.eelmalaysia.com
www.eelsingapore.com
www.singaporeeel.com











Kita Membekal Lintah Ke Johor, Skudai, Kluang, Muar, Pekan Nanas, Pontian, Segamat, Batu Pahat

No comments: